A hagyományos vendégország-program fókuszában ezúttal az Amerikai Egyesült Államok színháza áll: a szervezők szándéka kísérletező és műfaji határokat feszegető produkciókat megmutatni a nézőknek a Trafó és a MU Színház színpadán.
A programblokkban szólókoncertet ad és workshopot vezet Reggie Watts, a tíz oktávnyi hangterjedelemmel rendelkező hip-hop művész, aki a keleti parton szatirikus opera-beatbox előadásaival vált közismert és közkedvelt jelenséggé, majd bejárta az egész világot Sydneytől Kuala Lumpurig.
Négy előadással mutatkozik be New York egyik legprogresszívebb befogadószínháza és produkciós műhelye, a PS122 – Budapesten látható produkcióik az amerikai és a magyar társadalom között keresnek párhuzamokat, és az Egyesült Államok legizgalmasabb színházi kísérleteiből kínálnak ízelítőt.
A Kortárs Drámafesztiválon a nézők olyan előadásokat láthatnak, amelyek finoman, a színház eszközeivel reflektálnak az aktuális kis- és nagypolitika eseményeire, miközben a felszínen az amerikai álmot: a csillogást, a boldogságot, a gyönyört kínálják.
A magyar programba, melyet a Színházi Kritikusok Céhe felkért tagjai válogattak, olyan alkotók kaptak meghívást, mint Pintér Béla és Társulata, a Szputnyik Hajózási Társaság, az Örkény, a Nemzeti és a Kolibri, valamint a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház.
A fesztivál folytatja immár megszokott felolvasószínházi és színházi nevelési programját is, valamint a Krakkói Magyar Központtal együttműködve több napos eseménysorozatnak ad otthont, mely a kortárs lengyel és magyar dráma kapcsolatát vizsgálja, párbeszédét erősíti.
A részletes program hamarosan olvasható.