7óra7

Száraz Dénes: „Milyen jó ennek a gyereknek, hogy ennyire mélyre ástak benne”

Száraz Dénes: „Milyen jó ennek a gyereknek, hogy ennyire mélyre ástak benne”

2014. 07. 23. | 7óra7

Az AlkalMáté Trupp idén Gál Kristóf életéből készíti el hagyományos nyári előadását. Az Orlai Produkciós Iroda és a FÜGE együttműködésében készült a tavalyi produkció is, a Vele, de nélküle. Száraz Dénest kérdeztük.

Száraz Dénes *Száraz Dénes (SZD):* Az előadás úgy jött létre, hogy egy hétig dolgoztak, akkor még nélkülem. A teljes próbafolyamat két hétig tart, én a második héten csatlakoztam be. Nem játszóként, hanem afféle külső szemként egyengettem kicsit az előadást. Amikor bementem, megmutatták, hol tartanak. Addigra nagyjából össze is állt a dolog, a jelenetek megvoltak, volt, amelyik szinte teljesen készen. Itt-ott tudtam rajta pontosítani, apróságokat változtatni. És kértem pluszban egy jelenetet.

Az osztálytársaim elég jól ismernek, de leginkább a főiskolai időszakot, húsztól huszonnégy éves koromig. Őszinte, nagyon mélyreható anyag lett. Ezt szerettem volna. Teljesen szabad kezet adtam nekik, csináljanak, amit akarnak, mivel bíztam bennük. Tudtam, hogy rosszat nem akarnak nekem, hanem egy jó előadást szeretnének készíteni. És az is lett! Egy igazán jó és őszinte, mindent kimondó előadás született, jó színház, amivel nagyon meg voltam elégedve. Érzékenyen érintett, humorosan érintett, nagyon jó volt. Kimutatta a gyengeségeimet, a szorongásaimat, és ezt izgalmas volt látni. Ha valaki kívülről megnézné, aki nem ismer minket – a volt osztályomat és engem –, akkor azt mondaná, hogy milyen jó ennek a gyereknek, hogy ennyire mélyre ástak benne. Hogy ennyire ismerik, ennyi mindent tudnak róla. Úgy gondolom, hogy a színháznak, ha már csináljuk, ilyennek érdemes lennie.

► Melyik volt a jelenet, amit te kértél?

*SZD:* A Kovács Patrícia – Mészáros Béla jelenet. Nagyon meghatározó volt a viszonyom Kovács Patríciával a főiskolán, szerettem volna, ha ez is megjelenik benne. Hogy mi hogyan voltunk egymással. Mészáros Béla játszott engem. Úgy éreztem, hiányozna, ha nem lenne benne, ráadásul nagyon pontos lenyomatát adja a jelenet a főiskolai időknek. Az előadás fele szólt a közös időkről, amikor nap, mint nap együtt voltunk, a másik fele pedig az én bulváréletemről. A Jóban Rosszbanról és az őrületről, ami körülötte van. Az egyik jelenet, nagyon jó humorral, arról szólt, hogy Tamás atya feltűnik egy reggeli műsorban. Vicces volt, nagyon tetszett.

Száraz Dénes – Vele, de nélküle - Mészáros Béla, Kovács Patrícia

► Beszéltél olyan emberrel, aki látta az előadást, de téged nem ismer?

*SZD:* Nem, sajnos nem. De kaptam olyan visszajelzéseket közelebbi és távolabbi ismerősöktől is, hogy őszinte és igazi az előadás, és nincs benne semmi önsajnálat. Nagyon örültem, hogy nem az van a színpadon, hogy jaj, nekem milyen nehéz. Pedig tényleg nem volt könnyű a főiskolán, de nem sajnálatról volt szó, hanem nyíltan ki lettek mondva a dolgok. Úgyhogy nem hibáztatok senkit. Az ember saját maga választ, ha valami nehéz, akkor tegye rá magát.

► Azért kérdeztem, mert egy kritikában azt olvastam, hogy nagyon tanulságos volt az előadás, és gyanítom, hogy aki írta, nem ismer téged.

*SZD:* Talán úgy értette, hogy merni kell ennyire nyitottnak és őszintének lenni, ez nagyon ott van az előadásban. Az is, hogy mindig mondják, hogy a Színművészeti így jó, a Színművészeti úgy jó, ami így is van, csak nem mindegy, hogy kinek az osztályába jár az ember. Nekem ebben, a viszontagságok ellenére, szerencsém volt. Erről is tudott beszélni az előadás, hogy milyen dolgok érnek akkor, ha belső harcaid vannak, és olyan emberekkel vagy együtt, akiknek könnyebben megy a pálya, vagy több a sikerük. Ezzel nem csak a színházban lehet találkozni, minden munkaterületen megjelenhet.

A szív bűnei - Száraz Dénes

► Gondoltál esetleg arra, hogy részt venni valahogy, akár ilyen külső szemként az ideiben?

*SZD:* Gál Kristóf lesz idén, ugye?

► Igen.

*SZD:* Nem, én ezt lezártam. Ennek megvan a maga útja, 2007-ben kezdtük el a sorozatot. Azt kezdtem érezni, hogy kifelé tartok ebből. Tavaly elkészült az enyém is, és ez kellett hozzá, hogy le tudjam zárni. Igazából nem tudom, lehet, hogy amikor Mészáros Béla vagy Fenyő Iván lesz, akiket jól ismerek, és sokat tudok róluk, abban talán tudnék segíteni.

► Jövőre milyen feladataid lesznek?

*SZD:* Tévében nem nagyon leszek, véget ért a karakterem a TV2-nél. Azt tudom, hogy decemberben kezdjük próbálni a Nemzeti Drogériát Balikó Tamás rendezésében, a Karinthy Színházban. Van még a Bánfalvy Stúdió, velük csináltam két éve az Abigélt a Városmajorban, velük dolgozom egy vígjátékon, aminek Kölcsönlakás a címe. Ez a két előadásom lesz színházban, aztán nem tudom. Keresgélek.

 Hodászi Ádám

_Kapcsolódó előadások:_

>>> 2007: Járó Zsuzsa >>> 2008: Szandtner Anna >>> 2009: Kovács Patrícia >>> 2010: Baróthy (Máthé Zsolt) >>> 2011: Mészáros Máté >>> 2012: Péter Kata >>> 2013: Száraz Dénes – Vele, de nélküle >>> 2014: Gál Kristóf

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr157995093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása