Negyven év után először mutatta be Hector Berlioz francia zeneszerző ritkán játszott művét, a Benvenuto Cellinit az Angol Nemzeti Opera (ENO). A főpróbáról megjelent fotók piactérnek berendezett, tarka, furcsa színpadot mutatnak. A tűznyelőkön és más cirkuszi figurákon kívül megjelenik a színen a pápa és egy túlsúlyos, pucér férfi is, akit csak két alma és egy uborkafallosz fed. Akik a próbát láttak, színpompás, jellegzetesen "pythonos" komédiaként írják le az élményt - tudósított a The Daily Telegraph című brit napilap honlapja.
Az opera első előadásán, az 1830-as években sokkolta a közönséget, amely fellázadt a vitatott színek láttán. A bemutató óriási bukás lett.
A csütörtök esti bemutatóról Gilliam elmondta: kétdimenziós világot akart alkotni egy háromdimenziós színpadon, hasonlóan a Monty Python-animációkhoz.
"Azt hozom magammal az operába, amit a Monty Pythonnal csináltam. Remélem, viccesnek találják az előadást, pythoni pillanatok is lesznek benne. Show-t készítünk, nem elemzem, mit teszek, csak teszem, ami őszintének tűnik, akár operát, rajzfilmet, Monty Pythont vagy filmet rendezek" - vallotta Gilliam.
Az ENO egyik szóvivője így beszélt az előadásról: Gilliam a rá jellemző anarchista stílust vegyíti Berlioz korszakalkotó zenéjével, amely a megszállott itáliai reneszánsz ötvös és szobrász kalandokban bővelkedő életét meséli el.