7óra7

Premier7

Premier7

2016. április 4 - 10.

2016. 03. 30. | 7óra7

Megújult premierajánlónkban nem csak mi beszélünk a bemutatókról, de az alkotókat is megkíséreljük megszólaltatni.

premier7_logo.PNGDorottya / Katona József Színház, Kecskemét / április 8., 19 óra

Csokonai  farsangi bálozókról írt vígeposzát Réczei Tamás rendezi Kecskeméten, többek között Märcz Fruzsina, Magyar Éva, Bányai Mirjam, Szemenyei János és Pál Attila szereplésével. A mozgásokért koreográfusként Gergye Krisztián szavatol. A rendezőt arról kérdeztük, hogy mi az, ami foglalkoztatta ebben a  darabban?

dor.JPGDorottya - Szemenyei János, Marcz Fruzsina (fotó: Walter Péter)

Van olyan elemzés, mely szerint a Dorottya valójában a Lilla-csalódások összegzése. Vagyis, a megrondított Lillát, Vajda Júliát kell keresni Dorottya alakja mögött. Ez egy versben, eposzban kiélt szerelmi bosszú. Engem az a kérdés foglalkoztatott, hová juthatott el ezzel a költő. Okozhatott-e ez neki felszabadulást, örömöt, lelki kielégülést? Vagy esetleg semmivel sem lett jobb, hiába "énekelte" ki magából. Mit adhat neki a művészete, mit tud a vers, a mi esetünkben a színház? Van-e ennek valódi megtisztító ereje, hatása, vagy éppen hogy nincsen, amikor a saját kínjainkban vájkálunk? Akár ilyen mesteri módon.”  

Az előadás a bemutatót követően áprilisban 9-én, 20-án és 21-én is látható a kecskeméti Katona József Színházban.

Hamlet / Pinceszínház, Budapest / április 9., 19 óra

A Hamletet már sokan, sokféleképpen megcsinálták. Horgas Ádám rendezőként most négy színésszel (Jaskó Bálint, Juhász Réka, Gerner Csaba és Szirtes Balázs), látványszínházként állítja színre a dán királyfi történetét.

hamlet_probafoto.JPGHamlet (próbafotó) - Fotó: Pinceszínház

Ahogy a színlapon olvasható: „A színészek új megbízást kapnak. Ezúttal Fortinbrastól. Hamlet történetét kell előadniuk. A négytagú társulat alakítja az összes szerepet, játszanak, énekelnek, táncolnak, és mint annak idején Claudiust, csapdába csalnak - ezúttal minket, nézőket. Virtuóz módon váltogatják a figurákat, nőből férfi, férfiből nő, fiatalból öreg, királyból sírásó lesz. Nevetünk, és a végére mégis megfacsarják a szívünket. Az előadás nem csak játékstílusában fedezi fel újra a Shakespeare-darabot, hanem formájában is: habár kevés díszletet és kelléket használ, a speciális térvetítésnek köszönhetően látványszínházat teremt belőle.

Az előadás áprilisban még 21-én és 25-én is látható, este 7 órai kezdettel.

Tessék engem megmenteni! / Vojtina Bábszínház, Debrecen / április 10., 10 óra

Paul Maar meséjét  Nagy Viktória Éva és Schneider Jankó írták át a Vojtina Bábszínház színpadára. A Schneider Jankó által rendezett előadásban Hajdú Péter, Hell Krisztina, Nagy Mónika és Reschofsky György játszik. A rendezőt kérdeztük a meseválasztásról és az előadásról.tessek_nkis.JPGTessék engem megmenteni! (próbafotó) - Fotó: Vojtina Bábszínház

A mese kiválasztásakor az fogott meg minket Nagy Viktória Évával, hogy a klasszikus mesei karaktereket egyáltalán nem szokványos történetbe helyezi a szerző. A szövegkönyv írásakor ezt a szemtelen játékosságot próbáltuk megtartani.

Szeretem a klasszikus bábos eszköztárat ötvözni a rajzfilmek világát idéző ritmussal és humorral; amikor a bábszínház a mai gyerekeknek szól, de nem tagadja meg a gyökereit.  A tervezővel, Grosschmid Erikkel kesztyűsbáb technikát választottunk, de a bábok karaktere, és a díszlet is eltér a hagyományostól. A játékstílus is elrajzolt, szinte abszurd, amit Czapp Ferenc zenéje remekül kísér.

Azt remélem, hogy ezzel a történettel sikerül igazi bábszínházi élményt adni kicsinek, nagynak, közepesnek egyaránt.

Az előadás a bemutatót követően áprilisban 12-én, 13-án, 14-én, 15-én, 21-én, 22-én, 26-én, 27-én, 28-án és 29-én is látható. Vannak napok, amelyeken több alkalommal is.

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr738546342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása