7óra7

ZENE150 – zenés délután az Ódryn

ZENE150 – zenés délután az Ódryn

2015. 11. 17. | 7óra7

A Színház- és Filmművészeti Egyetem zenei vonalából ad ízelítőt november 29-én.

Az intézmény közleménye szerint szintetikus műfajok állnak az SZFE képzéseinek fókuszában, amelyeknek organikus része a zene. Az intézmény 150 éve alatt számos olyan nagy tanáregyéniség dolgozott a falai között, aki zeneszerzőként, előadóként, operarendezőként vagy operaigazgatóként a komolyzenei élet prominens képviselője volt. A Zeneakadémiával 2011-ben közösen alapított alkalmazott zeneszerző szakirány a zenei hagyományok folyatása és megerősítése.

a_csalogany_es_a_kis.JPGA csalogány és a rózsa (fotó: Zeneakadémia / Felvégi Andrea)

November 29-én, délután 3 órától az SZFE Ódry Színpadán a ZENE150 című zenés délutánon a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem és a Színház- és Filmművészeti Egyetem közös, zenés színházi alkotásaiból láthat a közönség két produkciót: Mátyássy Szabolcs és Lustyik Ákos kompozícióit, melyeket 2014 tavaszán diplomamunkaként mutattak be a Zeneakadémián. Mátyássy Szabolcs A csalogány és a rózsa című kamaraoperáját három énekesre és egy színészre komponálta, a librettót Oscar Wilde meséje nyomán Szöllősi Barnabás írta. Lustyik Ákos is Oscar Wilde mesét választott témájául, A boldog herceget dolgozta fel zenés formában.

a_boldog_herceg_kis.JPGA boldog herceg (fotó: Zeneakadémia / Felvégi Andrea)

A két színpadi mű között egy baráti beszélgetés keretében az egyetem egyik nagy tanáregyéniségére, Petrovics Emilre, az ő film- és színházi zeneszerzői munkásságára emlékezik Deák Krisztina, Galambos Erzsi, Sellő Hajnal, Anger Ferenc, Papp Gábor Zsigmond, Szinetár Miklós a Nádasdy teremben. A beszélgetést Krizsó Szilvia vezeti.

Fellépő művészek: Darázs Renáta, Rajk Judit, Cseh Antal, Hegedűs D. Géza, ifj. Vidnyánszky Attila, valamint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanulóiból álló kamarazenekar Serei Zsolt vezényletével.

Forrás: Színház- és Filmművészeti Egyetem

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr728086028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása