7óra7

Bemutatók (2015. szeptember 25 - október 1.)

Bemutatók (2015. szeptember 25 - október 1.)

2015. 10. 02. | 7óra7

*Top Dogs* // Bartók Kamaraszínház és Művészetek Háza, Dunaújváros // szeptember 25. 19 óra

Urs Widmer darabja a csúcsvezetők én-fejlesztő (avagy leépítő) tréningjéről tizedik éve fut a budapesti Katona József Színházban, és még most is nagyon résen kell annak lennie, aki jegyet akar szerezni rá. Dunaújvárosban Sebestyén Aba rendezésében és Hotykai Evelin jelmezeiben, illetve díszletei között mutatják be a darabot, melynek főbb szerepeit Lapis Erika, Csadi Zoltán, Fritz Attila, Gasparik Gábor, Kiss Attila, Tőkés Nikoletta, Gulyás Hermann Sándor és Polgár Lilla alakítja.

A "Túlélési tréning menedzsereknek" alcímmel bemutatásra kerülő darab színlapján az áll, hogy: Harmincas csúcsmenedzserek munka nélkül. Mindannyian elvesztették az állásukat. A jövőbeli munka reményében részt vesznek egy speciális, személyiségfejlesztő tréningen. Szerepjátékokat játszanak, hogy újra visszakerüljenek az üzleti élet körforgásába. Előadás menedzserekről, de nem csak menedzsereknek!

Az előadást a bemutatót követően szeptember 30-án, október 2-án és október 3-án is játsszák Dunaújvárosban.

*A kripli* // Weöres Sándor Színház, Szombathely // szeptember 25. 19 óra

A kilátástalan helyzetben lévő, vidéki életek és környezet közössége miatt Martin Mc Donagh-t az "írek Székely Csabájának" is szokás nevezni. A kripli című darabját Varró Dániel magyarításában Ivo Krobot rendezi meg Szombathelyen. A cseh rendező a saját stábjával hozta létre a produkciót, amelynek főbb szerepeiben Kiss Marit, Csonka Szilviát, Szabó Tibort, Balogh Jánost és Matusek Attilát láthatja a közönség.

A kripli

Az 1930-as éveket felidéző "A Kripli" sötét humorú, groteszk játék egy apró írországi szigetről, egy fiatal fiú tragikomikus utazása. A nagyra tágult világban és a saját "kis" lelkében megtett út egyaránt az önfelfedezés felé segíti - áll a színlapon.

Az előadás szeptemberben 26-án, 29-én és 30-án, októberben 1-én, 2-án, 3-án, 10-én, 20-án, 21-én, 22-én, 27-én és 31-én lesz látható Szombathelyen.

*Otello* // Magyar Állami Operaház, Budapest // szeptember 26. 18 óra

Giuseppe Verdi operáját Stefano Poda rendezésében mutatják be. Az előadást nem csupán rendezőként jegyzi az olasz alkotó, de a látványtervek is az ő munkái. Az előadást Pinchas Steinberg vezényli, a címszerepet Rafael Rojas alakítja, Desdemonát Létay Kiss Gabriella, Jágót Kálmándi Mihály énekli.

A színlap tanúsága szerint: Verdi 58 éves korában visszavonult és 16 évig nem írt új operát. Egy milánói vacsorának és a kitartó Giulio Ricordinak köszönhetően a Maestro mégis nekilátott egy új mű komponálásának, amit csak úgy emlegetett: "a Csokoládé-projekt".
Otello, a mór. A katona, a vezér, a szerelmes férj, akit minden érdeme ellenére sem fogad be Velence népe: örökre "fekete", idegen marad. Egy beilleszkedni vágyó idegen sebezhetőségét pedig könnyen kezdik ki a hamis barátok - és a féltékenység.
Az Otello remekmű. Kivételes, zseniális alkotás, amelyben a szerző új, mégis jellegzetesen "verdis" hangon szólaltatja meg a shakespeare-i tragédiát.

Az előadást még október 1-én, 3-án, 7-én, 9-én és 11-én is láthatja a közönség.

*Ma este megbukunk* // Centrál Színház, Budapest // szeptember 27. 19 óra

A teljes eredeti stáb állítja színpadra Henry Lewis, Jonathan Sayer és Henry Shields színművét, aki Londonban már sikerre vitte a darabot. Az előadásban Janicsek Péter, Katona László, Botos Éva, Mészáros András, Ágoston Katalin, Rada Bálint, Cserna Antal és Schmied Zoltán szerepelnek.

Akárcsak a nagy sikerű Függöny fel!-ben, a Ma este megbukunk előadásban is egy amatőr színtársulat kísérel meg bemutatni egy darabot - ezúttal egy klasszikus angol krimit - ám az este katasztrófába torkollik. Murphy törvényeit követve: ami elromolhat, az el is romlik, ami összeomolhat, az össze is omlik. Az eredmény egy semmihez sem hasonlítható, tornádó erősségű vígjáték. A Ma este megbukunk London legsikeresebb komédiája - áll a színlapon.

Az előadás szeptemberben 29-én és 30-án, októberben 1-én, 2-án, 3-án, 4-én, 28-án, 29-én és 30-án látható.

*Adieu Paure Carneval* // Színház- és Filmművészeti Egyetem (Ódry Színpad), Budapest // szeptember 27. 23 óra

Szabó Sebestyén László, a Színház- és Filmművészeti Egyetem végzős színészhallgatója (osztályvezető tanárai: Bagossy László, Pelsőczy Réka, Rába Roland) ez alkalommal rendezőként mutatkozik be. Az előadás alapötletét Miquèu Montanaro okszitán zenész-zeneszerző Ballade pour une mer qui chante vol 3. című lemeze adta. Az albumra épülő koncertszínházi előadásban, melyet az anyanyelvükön megszólaló dalok határoznak meg, részletek hangzanak el Darvasi László A könnymutatványosok legendája című művéből is. A produkcióban az osztálytársak mellett olyan neves művészek is fellépnek, mint Jordán Adél, Szűcs Nelli vagy Pelsőczy Réka.

Adieu Paure Carneval (próbafotó)

"Témánk a nagy karnevál, az élet, annak minden szépségével, fájdalmával, humorával és kegyetlenségével. Nem véletlenül választottuk alapul ezt a zenét - nagyon komplex, földrészeket és kultúrákat kapcsol össze. Aki hallgatja, érzi, hogy milyen sokszínűek vagyunk, mennyire különbözőek, és mégis mennyi közös van bennünk, mennyi esendőség, erő és gyöngédség, szerelem, függetlenül attól, hogy hol születtünk, hol élünk, milyen nyelvet beszélünk" - vallják az előadás résztvevői.

A produkció még szeptember 28-án is megtekinthető, szintén késő este 11 órától.

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr137992347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása