7óra7

Balog: nincs szó az SZFE átalakításáról vagy megszüntetéséről

Balog: nincs szó az SZFE átalakításáról vagy megszüntetéséről

2014. 05. 28. | 7óra7

A Keresztény Színházi Fesztivál keretében Kerényi Imre, miniszterelnöki megbízott a nyilvánosság előtt ismertette álláspontját és terveit a Színház- és Filmművészeti Egyetem képzési és finanszírozási rendszeréről anélkül, hogy erről korábban az egyetemmel a kormány részéről egyeztetés történt volna. A miniszterelnöki megbízottnak az egyetemet érintő kijelentéseivel kapcsolatban M. Tóth Géza, az egyetem rektora azonnal a miniszterelnök, és az egyetemet fenntartó minisztérium hivatalos álláspontját kérte. A Színház- és Filmművészeti Egyetem közleménye szerint 24 órán belül választ kaptak Balog Zoltán minisztertől, aki arról adott tájékoztatást, hogy a kormány nem fogadott el és nem is tárgyalt olyan előterjesztést, amely az egyetem átalakítását vagy megszüntetését célozná.

Az egyetem rektora a miniszteri tájékoztatást tudomásul vette. Válaszlevelében egyúttal személyes találkozót kért Balog Zoltán minisztertől, hogy részletesen egyeztessenek a jelenlegi helyzetről és a további együttműködésről, különösen az egyetem jövőre esedékes 150 éves évfordulójának méltó megünnepléséről.

Orbán Viktor miniszterelnök és Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere megérkezik az Országgyűlés plenáris ülésére 2014. május 12-én

"Az egyetem vezetésének szándéka, hogy a Keresztény Színházi Fesztivál kerekasztal-beszélgetésén elhangzottak ne akadályozzák tovább az egyetemen folyó eredményes szakmai munkát, sem azt, hogy a fenntartóval hatékony, partneri együttműködés alakulhasson ki. Kerényi Imre miniszterelnöki megbízott előadásának alapgondolatát, szempontrendszerét továbbra is elfogadhatatlannak tartjuk és elutasítjuk, de a miniszteri tájékoztatás alapján a Színház- és Filmművészeti Egyetemre vonatkozó kijelentések ügyét a rektor lezártnak tekinti" - áll az egyetem közleményében.

Kapcsolódó:

>>> Kerényi: „ellenegyetemet” a „buzilobbi” „hipnotizálta” színházzal szemben >>> A FESZ nyílt levele Kerényi Imréhez

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr347995423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása