„A cím fontos: többen is megpróbáltak lebeszélni róla, de én ragaszkodtam hozzá. Anélkül szentimentalizmusba csúszik át a történet – ehelyett folyamatos készenlétben akarom tartani a nézőket” – nyilatkozta a dráma szerzője, aki a new yorki La MaMA színházban tartott bemutató után, most arra vállalkozik, hogy színpadra vigye saját művét az Aradi Kamaraszínház produkciójában is. „Érdekel a marginalitás, mint az emberi lét általános aspektusa: ugyanerről szól az Alkoholisták is. A rendszerváltás előtt magam is a marginalitásban, az undergroundban éltem, és úgy gondolom, a színház ennek fontos feldolgozási módja lehet” – véli a drámaíró. Szerinte a Megöltem az anyámat megnyithatja az utat a színház további, hasonló vállalkozásai felé: olyan alternatív módon készülő előadások felé, amelyek a tiszta kísérletet tárják a néző elé.
Visky András kétszereplős drámájának hátterében egy olyan, a szerző bevallása szerint „talált történet” húzódik, amely az 1980-as években, erdélyi árvaházakban felnőtt magyar lányról szól, aki 1991 után elhatározza, hogy felkutatja gyökereit, hiszen önazonossága legalapvetőbb kérdéseire sem ismeri a választ. Bernadett szerepében Molnár Margit kolozsvári színésznőt láthatja a közönség, aki most először dolgozik együtt az Aradi Kamaraszínházzal, Csipeszt, a lány barátját pedig Harsányi Attila, az aradi társulat elismert színésze alakítja.