7óra7

Huzella Péter újra megzenésítette a Holdbeli csónakost

Huzella Péter újra megzenésítette a Holdbeli csónakost

2013. 07. 06. | 7óra7

Huzella Péter a Kaláka együttes tagjaként hosszú évtizedekkel ezelőtt már találkozott Weöres Sándor népszerű művével, sőt egy szabadkai előadásban ő énekelte a címszereplő dalait felvételről. Most Pataki András, a Soproni Petőfi Színház igazgatója is szeretné műsorra tűzni a darabot, ezért felkérte a zeneszerzőt, hogy alkotóként segítsen ebben.

Középen: Huzella Péter

– Mivel nem találtam a régi Kalákás kottákat, az idő pedig sürgetett, ezért úgy döntöttem, teljesen új muzsikát írok a darabhoz. Így zeneileg izgalmas ősbemutatóra készülhetünk. Nagyon remélem, hogy a nézőket a friss dalok szárnyán el tudjuk repíteni Weöres Sándor varázslatos világába. Nekem ő része az életemnek, kortársak vagyunk, voltunk, többször találkozhattam, dolgozhattam vele. Mindig nagy élmény volt. Napi olvasmányaim közé tartoznak a versei, prózái. Ennek a mesének a megzenésítésénél az volt az egyik legfontosabb szempontom, hogy a dalokat egyenrangúvá tegyem a szöveggel, de úgy, hogy az nem kerekedhet felül a gyönyörű szavakon, gondolatokon. Weöres világa nekem segített felnőni és alázatra tanított. Amikor most zeneszerzés közben kezembe vettem a gitárt, eszembe jutott Kaszás Attila, az utolsó Holdbeli csónakos, az egyik dalt az ő emlékre is írtam - mondta Huzella Péter, aki a soproni színészekkel már elkezdte próbálni az előadás dalait.

Közben pedig készül arra is, hogy a teátrum kezdeményezésében indított "Köszöntünk Sopron!" című színházi programban ősszel a város alsó tagozatos diákjait ajándékozza meg Garbonciás Péter című gyermekműsorával.

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr548000177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása