A Franciaországban élő japán művész nevét Magyarországon még nem sokan ismerik, legújabb darabjának Trafós bemutatója után azonban biztosan sokan és sokáig fogják még emlegetni. A cirkusz, pantomim, tánc, tárgy-, és vizuális színház határán mozgó darab azok közé a műfajilag behatárolhatatlan produkciók közé tartozik, amelyek invenciózus látásmódjukkal és eszközhasználatukkal megkérdőjelezik az előadóművészetekről alkotott elképzeléseink érvényességét.
Keisuke Kanaï még Japánban ismerkedett meg a pantomimmel és a tánccal, azon belül a butoh-val. Később Franciaországban telepedett le, ahol a cirkuszművészetek nemzeti központjában (CNAC) képezte magát professzionális akrobatává és zsonglőrré. Előadói kvalitásaira a világ a híres-hírhedt koreográfus, Philippe Decoufflé Cirk 13 című előadásában figyelt fel először. Az igazi szakmai elismerést azonban első saját alkotásával (2002 - Bougez pas Bouger) vívta ki. Sorban következő darabjának elkészítésében – Gaï-Kotsu – az ugyancsak japán származású Rumi Komatsubara, illetve a híres francia színházi rendező, Sébastien Lalanne volt segítségére.
(www.trafo.hu)
Az előadásról még nem született írás, az itt olvasható szöveg a Trafó ajánlója.