7óra7

Premier7

Premier7

2016. szeptember 5 - 11.

2016. 08. 31. | 7óra7

A meleg még tart, az őszi évad most kezdődik.

premier7_logo.PNGKutyaharapás / Szkéné Színház, Vádli Színházi Társulás,  Nézőművészeti Kft., tatabányai Jászai Mari Színház / helyszín: Szkéné - szeptember 10. 19 óra

Székely Csaba ebben az esetben kivételesen magára a szereplőkre írt egy darabot, amelynek ez az előadás az ősbemutatója. Szikszai Rémusz nem csak rendezője és dramaturgja a többszörös együttműködésben létrejövő produkciónak, de egyben az egyik szerepet is ő alakítja. Játszótársai Fodor Tamás, Bercsényi Péter, Nagypál Gábor, Mucsi Zoltán, Király Attila, Kaszás Gergő, Katona László és Kovács Krisztián.

kutya_fodor_meszaros_ok.JPGKutyaharapás (próbafotó) - Fodor Tamás (fotó: Mészáros Csaba)

„Egy világ, ahol mindenki mindenkit lenéz, mindenkit szid és mindenki mindenkivel szövetkezik. Aztán mindenki rajtaveszt.
Egy film, amit mindenki látott, de senki sem tanult belőle.
Apropó, Ti láttátok a
Saul fiát?”

Az előadást a bemutatót követően szeptember 11-én este 7 órától is megnézhetik az érdeklődők a Szkéné Színházban, illetve 24-én és 30-án a tatabányai Jászai Mari Színházban lesz látható, szintén este 7 órai kezdettel.

Hallgatni akartam  / Vígszínház / szeptember 10. 19:30

hallgat_olvaso_szkarossy_all_ok.JPGA Hallgatni akartam című művet az Egy polgár vallomásai harmadik, befejező kötetének szánta Márai Sándor. 2013-ig azonban az író hagyatékában, kiadatlanul kallódott. A kéziraton 1950 szerepel befejezés gyanánt, vagyis ez a mű tekinthető Márai első emigrációban írt, befejezett művének. "Szeretném elmondani, mi történt a polgári műveltséggel abban a tíz évben, amelynek kezdetét - önkényes időszámítás nélkül - az osztrák függetlenség megszűntének, az Anschlussnak napja jelenti." A polgári Magyarország kendőzetlen számadását Marton László rendezésében Hegedűs D. Géza tolmácsolja.

(Hegedűs D. Géza a Hallgatni akartam olvasópróbáján - fotó: Szkárossy Zsuzsa)

Magát a művet három évvel ezelőtt karácsonykor kaptam az egyik lányomtól. Ez az Egy polgár vallomásaihoz, illetve a Föld, föld! című művekhez szervesen csatlakozó szövegtest korábban a Márai-hagyatékban rejtőzködött, spárgával átkötve. Egy szigorú társadalmi és önvizsgálat az Anschluss pillanatától 1948. augusztus 31-ig, amikor Márai önkéntes száműzetésbe indult. Maximalista morális magaslatról szólal meg kérlelhetetlen hangnemben, sem a világot, sem önmagát nem kíméli. Megrendítő vallomás” – mondta nekünk a darabról egy korábbi interjúban Hegedűs D. Géza.

Az előadás a premiert követően szeptemberben 17- én és 24-én látható, októberben 10-én, 11-én, 17-én és 24-én játsszák a Vígszínház Házi Színpadán.

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr4011665066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása