7óra7

Siker a kecskeméti SZÍN-TÁR

Siker a kecskeméti SZÍN-TÁR

2013. 07. 07. | 7óra7

A teátrum által alapított SZÍN-TÁR Találkozón a budapesti Színház- és Filmművészeti Egyetem, a Kaposvári Egyetem, az Újvidéki Egyetem, a kolozsvári Babeş-Bolyai Egyetem, valamint a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem hallgatói mutatták be előadásaikat március 26. és 31. között a kecskeméti színház kamaraszínházában és a stúdiószínházban - mondta Réczei Tamás, a program szervezője, a kecskeméti színház művészeti vezetője kedden az MTI-nek.

Mint kifejtette, a nagy érdeklődés miatt a marosvásárhelyi egyetem diákjai által bemutatott Parasztopera című darabból pótelőadást kellett tartani, a Kaposvári Egyetem 12 dühös ember című darabjára pedig másfélszer annyian voltak kíváncsiak, mint ahányan eredetileg befértek volna a színházba.

A Parasztopera rendezőjét, Porogi Dorkát felkérték, hogy a következő évadban rendezzen egy darabot a színházban. Egy kaposvári színészhallgatót meghívtak, hogy ötödik egyetemi évét töltse Kecskeméten, és később a színház szerződtetett tagja lehet.

Réczei Tamás szerint a határon túli egyetemek diákjainak előadásain a kép és a mozgás került előtérbe. "Más a színházi kultúra Romániában és Szerbiában, ahol nagyon sokat adnak a testre és a mozgásra, a rendezők vizuális fantáziája nagy mértékben meghatározza az előadást".

Hozzáfűzte, hogy az orosz színházban a lélektan a fontos, csakúgy, mint a magyarban, az erdélyi és a vajdasági magyar nyelvű színházakra viszont hatással van a román és a szerb színház. A találkozón bemutattak egy bábelőadást is, a budapesti diákok Olympos High School című darabját, melyet a Katona József Gimnázium több emeletén, változó helyszíneken játszottak.

A tervek szerint a jövő évben is megrendezik a találkozót Kecskeméten.

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr528000871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása